Da Karin Krog inntok Revehallen - p� tidenes f�rste Moldejazz-konsert i 1961 - ville det gitt gode odds � sp� at hun skulle avslutte samme festivals konserter p� hovedscena i Bj�rnsonhuset 66 �r seinere. Men det skal hun alts�, og i tillegg markerer Moldejazz med dette at Karin Krog i l�pet av innev�rende �r har fylt 80. Ikke for det - Karin har v�rt p� Moldejazz en rekke ganger i �ra mellom 1961 og 2017, uavhengig av runde tall, med ulike konstellasjoner i vidt forskjellige musikalske uttrykk. N� er hun - passende nok - tilbake med et str�lende band i solid swingende mainstream-tradisjon - ikke ulikt det hun spilte med i 1961 da hun avsluttet settet sitt med en improvisert introduksjon av neste solist, og sang: �Benny Bailey, you can come in now and play�.
I �rets band finner vi n�tidens kanskje fremste tenorsaxofonist innen klassisk jazz, Scott Hamilton, en str�lende musiker som avhjelper savnet for de som elsker Ben Webster, Lester Young og Dexter Gordon. Og hvis noen fortsatt skulle v�re i tvil, se bare hva Dagbladets Fredrik Wandrup skriver:
Jan Lundgren er en av Sveriges mest drevne jazzpianister. Sammen med sin landsmann Hans Backenroth p� bass og Kristian Leth p� trommer danner han kompet n�r Karin Krog m�ter saksofonisten Scott Hamilton p� plata �The Best Things In Life�.�
Noe av det beste livet byr p�, er plater som dette; full som den er av spilleglede, virtuositet, sterke solopartier og r�dgl�dende samspill.�
Jeg h�rer flere og flere jazzentusiaster si at Karin Krog bare blir �bedre og bedre�. Hun er uten tvil en fantastisk ut�ver, og de platene hun utgir, for eksempel fjor�rets �Break of Day�, er perler p� en snor av utgivelser.
Karin Krog, vokal, Scott Hamilton, tenorsax, Jan Lundgren, piano, Hans Backenroth, bass, Kristian Leth, trommer