Komiteoversikt
Komiteoversikt for jobbsøkere
Molde Jazz (MIJF) er avhengig av mange funksjonærer under avviklingen av festivalen i uke 29.
Organisasjonen har en administrasjon på fem ansatte som jobber på helårsbasis. Vi er oppbygd med tretten ulike komiteer, med hver sin komiteleder som er engasjert som frivillig på helårsbasis.
Nedenfor finner du en kort beskrivelse av arbeidsoppgavene som skal løses i den enkelte komité, og håper det vil gjøre det enklere for dere å fylle ut søknadsskjemaet.
Har du spørsmål utover dette, ser vi gjerne at du sender en e-post til rekruttering@moldejazz.no eller kontakter den enkelte komiteleder for ytterligere opplysninger.
Trykk her for å søke om funksjonærjobb! (Obs! Denne knappen åpner en ny side med søknadsskjema.)
Mvh Moldejazz
Billettkomiteen Moldejazz selger billetter via Billettservice AS (www.billettservice.no), distributør for Billettservice er Postens og Narvesens utsalg i hele landet.
Til festivaluka setter vi opp et eget billettkontor på Rådhuset, og vi selger også billetter fra en bod i Storgata. I tillegg har vi utsalg av billetter fra Forum/Teatret Vårt i festivaluka.
Her møter en festivalpublikummet. Noen vet hvilke billetter de skal ha, men mange trenger råd og veiledning til å velge ut hvilke konsert som er den riktige for dem.
Oppgavene knyttet til Billettkomiteen er salg av billetter samt å informere/veilede publikum. Arbeidstiden vil variere mellom tidlig og sent skift. Åpningstiden på Billettkontoret på Rådhuset er kl 10.00-18.00. Komitéleder: Ellisif Vestad. billett@moldejazz.no
Pressesenteret PR-komiteen har tilhold på Forum. Komiteen har som ansvarsområde å ta i mot akkreditert presse og sørge for at disse får best mulig arbeidsforhold under festivalen.
Det er fint om du er lokalkjent i Molde og har kjennskap til PR/ informasjonsarbeid. Arbeidstiden varierer, det jobbes 2 skift, pressesenteret har åpent fra 09.00 til 21.00. Kontakt Presseansvarlig Torbjørn Haugen: torbjorn@esplendido.no
Akkreditering Akkreditering har ansvar for at alle funksjonærer, musikere, gjester, presse og sponsorer som er akkreditert får utlevert akkrediteringsbevis/-kort. De holder til i festivaladministrasjonen på Alexandra, og har åpent for registrering fra 16. til og med 23. juli.Kontakt kortansvarlig: kort@moldejazz.no
Effektsalg Har ansvar for salg av festivaleffekter som t-skjorter mv. Selger til funksjonærer på Rådhuset og til publikum fra salgsboder i Storgt og Romsdalsmuseet. Komiteleder: Stephanie Bringslid, yesican@online.no - mobiltlf. 95 04 60 54.
OK02 IKT IKT har ansvaret for opp- og nedrigg, service, drift og support av datautstyret under Moldejazz. Kontakt ikt-ansvarlig: ikt@moldejazz.no
Artistservice (MR) MR står for Musicians Relations, med andre ord er det denne komiteen som har ansvar for å følge opp artistene fra de ankommer Molde til de drar igjen. Koordinerer informasjonen og virksomheten ovenfor artistene. Variabel arbeidstid. Komiteen har sekretariat på Alexandra Hotel, 3.etg. Komiteen knyttes ellers til spillestedene. Kontakt MR via leder for Artistservice - Halvard Gilje Aarseth, h.g.aarseth@gmail.com
Intern flytransport - Reisekoordinator: Nils Arne Aanes (flytransport@moldejazz.no) - Tilholdssted: Alexandra, 3. Etg.
Artisttransport Har ansvar for transportering av artister og gjester. Utvidet sertifikat er en fordel om man skal jobbe i denne komiteen, men ikke en forutsetning. Variabel arbeidstid. Komiteen har sekretariat på Alexandra Hotel, 3.etg. Komitéleder: Svein Åge Johansen artisttransport@moldejazz.no.
Innkvartering Tar seg av innkvartering av festivalens funksjonærer, samt ansvaret for frokostservering, renhold og opp- og nedrigg for innkvarteringen. Komiteleder: Janne Husøy innkvartering@moldejazz.no - Tilholdssted under festivalen: Quality Hotell Alexandra 3. etg.
Catering Catering holder til på kjøkkenet i Rådhuset, og har ansvaret for at funksjonærer og artister får det de skal ha av mat og drikke under festivalen. De har også ansvaret for serveringen på de lukkede arrangementene på Seilerhytta. Komiteleder: Leif Oskar Helseth, e-mail: catering@moldejazz.no, mobiltlf: 45 44 11 04.
Teknisk produksjon Har ansvar for lyd, lys og baklinje. Det vil også være behov for hjelp til opp- og nedrigging av scener omkring på spillestedene. Mye av arbeidet kan være ganske krevende rent fysisk. Arbeidstiden er variabel og det er behov for folk fra tidlig morgen/formiddag til sent på natten. Kontakt teknisk ansvarlig PK01 Produksjonsstab: oystein@moldeforum.no Øystein Valde PK02 Lyd/lys og baklinje og PK05 scenekonstruksjoner: jotore@moldeforum.no PK04 Riggtekniske støttefunksjoner/rigg og PK03 scenografi moldejazzper@yahoo.no (Per G Skotgård) PK06 Tung- og spesialtransport. kontakt ansvarlig for komiteen
Vakt og sikkerhet MIJF har egne vakter på alle konserter/arrangement. Alle vaktene må godkjennes av politiet, og det er ønskelig at de har fylt 18 år. Arbeidstiden vil naturlig nok være svært variabel da vi har arrangement fra tidlig formiddag til sent på natten. På enkelte steder er det også behov for kontinuerlig vakthold døgnet rundt, det er derfor behov for at noen kan jobbe på natt. Vakt har sekretariat på Alexandra. Kontakt sikkerhetsansvarlig: sikkerhet@moldejazz.no
Scenografi og inndekning Scenografikomiteen har ansvar for utsmykking/inndekning av scener og spillesteder og garderober, i tråd med festivalens kunstneriske uttrykk. Arbeidet skjer i hovedsak før selve festivalen har startet, men også ved omrigging underveis. I tillegg kommer nedrigging. Variabel arbeidstid. Kontakt scenografiansvarlig Vigdis Høstmark, vigdishoestmark@hotmail.com
Sponsorkomiteen Sponsorkomiteen har ansvar for at sponsorene får gjennomført sine program i henhold til kontraktene. Oppgavene består i å være vertskap for den enkelte sponsor m/gjester. Komiteen har også et sekretariat for sponsorene, med åpningstid fra mandag til fredag mellom kl. 10.00 og 17.00. Sponsorkomiteen holder til på Alexandra Hotel. Kontakt sponsoransvarlig Randi Brokstad, ranbro@online.no
Teknisk transport (Tung og spesialtransport) Vi har ansvaret for transport av alt teknisk materiell under jazzfestivalen. Komiteen disponerer lastebiler, truck og hjullaster.
Vi har behov for personer med forerkort klasse C1, C ,truckforerbevis eller maskinforerbevis for hjullaster. Det er variabel arbeidstid. Komiteen er underlagt produksjonen.
Informasjonskomiteen Informasjonskomiteen har ansvaret for sentralbordtjenester for hele festivalen under uken, infostand på Alexandra og informasjon på nett, sms og annet internt og eksternt i forhold til festivalen. Sentralbordet er plassert på Alexandra under festivalen og er sentrum for komiteens virksomhet. Informasjonskomiteen har også distribusjon som en del av sitt ansvarsområde. Dette innebærer distribusjon av festivalens programinformasjon i form av aviser, flyere, plakater mm i forkant og under festivalen. Forarbeide før festival omfatter også noe pakking, merking og transport av materiell innen området. Det er behov for funksjonærer både med og uten førerkort til dette arbeidet.
For komiteleder omfatter ansvaret også å samarbeide med markedssjef om markeds- og informasjonsaktiviteter under festivaluken. Kontakt leder av informasjonskomiteen, Elisabeth Hagstrøm, elhagstr@online.no
Informasjonskomiteen har også ansvaret for distribusjon av festivalens programinformasjon i form av aviser, flyere, plakater mm i forkant og under festivalen.
Rutene er lagt opp i tilknytning til sentrum - og utenfor byen. For de som skal distribuere i byen under fetsivalen er ikke bil nødvendig - men for distribusjon utenfor sentrum og i forkant av festivalen, er det nødvendig med bil. Kostnader dekkes i.h.t. statens satser for kjøregodtgjørelse ved bruk av egen bil.
Forarbeide før festival omfatter også noe pakking, merking og transport av materiell innen området. Kontakt informasjons- og markedsansvarlig
Skilt og profilering Komiteens arbeidsoppgaver omfatter ansvaret for skilt og profileringselementer knyttet til festivaluken. I tillegg til profilering av festivalen gjennom skiltmateriell er alle våre arenaer avhengige av informasjonselementer til publikum. Komiteen har behov for personell før og etter festivalen. Den har også vaktordning hele festivaluken på Reknes Ungdomshus. Kontakt leder for Skilt og profilering, Geir Knutsen
Funksjonærkro Holder til på Funksjonærenes Hus, adr. Reknes Ungdomshus, Sandvn. 1A. Her kan de frivillige ta en pust i bakken og få kjøpe billig mat og drikke. Det satses på enklere retter. Komiteleder: Stein Håkon Thomassen, e-mail: stein-haakon@moldejazz.no Mobiltlf: 91 78 12 15.
Restaurant Dette er et av festivalens satningsområder. Moldejazz er innehaver av miljøsertifiseringen: Miljøfyrtårn. Vi startet tidlig med avfallshåndtering og fortsatte med å innføre økologisk mat i festivalen. I år har vi igjen prosjektet – Grønn mat til blå toner – hvor det er utviklet en meny med økologiske retter, helt eller delvis, til festivalens serveringssteder, med hovedvekt på Alexandraparken og Romsdalsmuseet. Våre steder er nå godkjent av Debio som gir oss rett til å bruke Ø-merket.
Komiteleder: Leif Oskar Helseth, mobiltlf: 45 44 11 04. restaurant@moldejazz.no
Stab.organisasjon Har ansvar for: - Planløsning av 3.etg. på Alexandra, hvor organisasjonen har sin base i festivaluka. - Organisering av renovasjon i forbindelse med festivaluka. - Organisering av panteordning på museet. - Ta i mot tips og ideer som er miljøvennlige. Sette i gang nye tiltak som blir godkjent i forbindelse med at festivalen har status som miljøfyrtårn. - Sende årlig rapport til miljofyrtarn.no - Være pådriver mot samarbeidspartnere om å tenke på miljøet og gjøre noe for å bedre dette. Tilholdssted: Alex. 3 etg. Mailadr: organisasjon@moldejazz.no Ansvarlig: Nils Harald Oterhals, haroter@online.no
|
|
|
|
|
|