Nedenfor finner du en kort beskrivelse av arbeidsoppgavene som skal l�ses i den enkelte komit�, og h�per det vil gj�re at det blir enklere � velge hvilken komit� du skal s�ke p�.
I noen komiteer kreves en spesiell bakgrunn eller kunnskap, mens for de fleste er den viktigste egenskapen at du er vennlig og serviceinnstilt. Som funksjon�r treffer du artister og publikum, s� du og din opptreden er sv�rt viktig for at v�r profil som en hyggelig og intim festival opprettholdes.
Har du sp�rsm�l utover den informasjonen du finner her, kontakt den enkelte komit�leder eller send en e-post til rekruttering@moldejazz.no
KOMIT�OVERSIKT
Jazzbutikken (Billett & effektsalg)
Like viktig som � selge billetter, er det at billettselgerne informerer og veileder publikum om programmet v�rt. Som billettselger er du alltid i kontakt med publikum, og vi er derfor p� jakt etter blide, serviceorienterte medarbeidere. F�r oppstart av festivalen vil du f� orientering om programmet, samt oppl�ring i billett- og betalingssystemet vi bruker. Arbeidstiden vil variere mellom tidlig og sent skift, og arbeidsstedet er et av v�re billettkontor p�PLASSEN eller i Storgata. Effektsalget foreg�r i salgsboder i sentrum.�Det er fint om den som s�ker har erfaring fra salg. En vennlig og serviceorientert innstilling er sv�rt viktig.
Bodutleie
Denne komiteen administrer alt vedr�rende utleie av bodplass i Storgata, og har en sv�rt viktig servicefunksjon opp mot alle leietagerne. Medlemmene av denne komiteen holder til p� kontoret sitt p� R�dhuset, eller l�pende mellom teltene i Storgata.
Restaurant
P� Plassens serveringssteder samt p� festivalens egne sponsor arrangement er det mulig � jobbe som frivillig, med oppgaver som salg av mat og drikke, og rydding av restaurantomr�det. Alle som skal jobbe med salg m� v�re over 18 �r. Hvis du har bransjeerfaring er det en fordel, men ikke et krav. Arbeidstiden varierer fra morgen til sen natt.
Pressesenteret
Denne komiteen har som ansvarsomr�de � ta i mot akkreditert presse og s�rge for at disse f�r best mulig arbeidsforhold under festivalen. Det er fint om du er lokalkjent i Molde og har kjennskap til PR/ informasjonsarbeid. Arbeidstiden varierer og det jobbes to skift. Pressesenteret har normalt �pent fra 09.00 til 21.00. Pressesenteret holder til i 3. etage p� Hotell Alexandra.
Akkreditering
Akkreditering har ansvaret for at alle funksjon�rer, musikere, gjester, presse og sponsorer f�r utlevert sine akkrediteringskort. I tillegg til at du er blid og im�tekommende, er det viktig at du har gode datakunnskaper og er vant med litt hektiske arbeidsdager. Komiteen holder til i festivaladministrasjonen p� PLASSEN, og er i drift fra l�rdag f�r festivalen.
IKT
IKT har ansvaret for opp- og nedrigg, service, drift og support av Moldejazz sine IT-systemer under festivalen.� Komiteen holder til p� PLASSEN under festivaluka.
Artistservice (MR) 18+
MR st�r for Musicians Relations, med andre ord er det denne komiteen som har ansvar for � f�lge opp artistene fra de ankommer Molde til de drar igjen. Som MR har du derfor variabel arbeidstid. Under festivalen er du knyttet opp mot et bestemt spillested, mens komiteens sekretariat holder til p� Alexandra Hotel, 3.etg.
Artisttransport - 18+
Har ansvar for transportering av artister og gjester. I denne jobben trenger vi seri�se og erfarne folk med gode kj�referdigheter. Utvidet sertifikat er en fordel, men ikke en forutsetning. Jobben har variabel arbeidstid. Komiteen har sekretariat p� Alexandra Hotel, 3.etg.
Innkvartering
Komiteen administrerer innkvarteringen av festivalens produksjonsteam og funksjon�rer, og har ansvaret for renhold og opp- og nedrigg for de ulike boenhetene. - Tilholdssted under festivalen: Plassen 4. etg.
Catering
Til cateringkomiteen trengs folk til � utf�re enkle kj�kkenoppgaver, barpersonell og sj�f�rer. Arbeidet er til dels hektisk, men foreg�r i et meget�hyggelig milj�. Flesteparten vil ha tilhold p� produksjonskj�kkenet, mens noen vil kunne tildeles jobb p� Romsdalsmuseet. Arbeidet er organisert i ulike vaktordninger, stort sett p� dagtid.
Arenabygging
Er du glad i litt action og kroppslig arbeid?�Og vil se hvordan festivalen ser ut p� �innsida�? Her jobbes det med rigging av spillesteder i forkant av og under festivalen, samt nedrigg�ved avslutningen av festivaluka.�I denne komiteen har man sjansen til � f� delta p� mye forskjellig innen skilt og profilering, rigg, og teknisk transport. Arenabygging foreg�r i hovedsak foran og p� scene (telt, sperremateriell, tribuner, skilting, profilering, lossing og lasting, flytting).�Litt varierende arbeidstid og godt hum�r preger komiteen som administreres fra gamle Kulturhuset.�
Komiteen har ogs� ansvaret for transport av alt teknisk materiell under jazzfestivalen, og er dermed i drift f�r, under og etter festivalen. Sj�f�rene jobber i skiftordning med base p� Kulturhuset.�
Komiteen disponerer lastebiler, truck og hjullaster, men ogs� personbiler. Vi har behov for personer med f�rerkort klasse C1, C, truckf�rerbevis eller maskinf�rerbevis for hjullaster.�
Produksjonsstab
Produksjonsstaben er et koordinerende ledd mellom Moldejazz og produksjonsselskapet Molde Forum. St�rstedelen av arbeidet gj�res i planarbeidet f�r festivalen. Under festivalen har produksjonsstaben driftskontor p�Idrettens Hus�og i �r�dalen. Komiteen er ikke s�kbar.
Lyd & Lys
Moldejazz har profesjonelle lyd og lysteknikere p� alle arrangementer. Men vi tar gjerne imot s�kere som har litt kunnskap om eller som vil l�re seg mer om lyd og lysproduksjon. En fantastisk mulighet for � l�re!
Vakt/Vertskap
Vaktene p� v�re konserter, s�rger for innslipp og billettkontroll, sikring av r�mningsveier og har en service- og informasjonsfunksjon opp mot v�rt publikum. Vaktene er organisert under en vaktsjef p� hvert enkelt spillested og arbeidstiden er knyttet direkte opp mot konserttidene. Vi gj�r oppmerksom p� at alle vaktene m� p� forh�nd godkjennes av politiet, og at du m� v�re over�18 �r. Vakt og sikkerhet har sekretariat p� PLASSEN.
Sponsorservice
Sponsorservice har ansvar for at sponsorene f�r gjennomf�rt sine program i henhold til kontraktene. Oppgavene best�r i � v�re vertskap for den enkelte sponsor med sine gjester. Komiteen har ogs� et sekretariat for sponsorene, med �pningstid fra mandag til fredag mellom kl. 10.00 og 17.00. Sponsorkomiteen holder til p� PLASSEN.
Info
Info har ansvaret for sentralbordtjenester for hele festivalen under uken, infostander ulike steder i byen og informasjon p� nett, sms og annet internt og eksternt i forhold til festivalen. Sentralbordet er plassert p�PLASSEN under festivalen og er sentrum for komiteens virksomhet. Infokomiteen h�ndterer ogs� all distribusjon av Moldejazz program, flyere�og plakater i uke 29.�
Milj�
Denne komiteen er ansvarlig for Moldejazz sitt milj�arbeid, og er sv�rt viktig for v�r status som Milj�fyrt�rn. De jobber med � f�lge opp og utvikle milj�vennlige tiltak, videref�re v�rt �kologiske matkonsept "Gr�nn mat til bl� toner" og administrerer Milj�patruljen, som s�rger for et rent og hyggelig festivalomr�de. Komiteen organiserer all renovasjon i forbindelse med festivalen.
Komiteen har ogs� ansvaret for deler av arbeidsmilj�et i jazzuka, ved � setter opp festivalens kontorl�sninger b�de p� Hotell Alexandra (3 etg.) og Plassen (3 og 4 etg.) Festivalens interne rapporteringssystem driftes og f�lges opp av komiteen.