Søknad
Du kan søke bodplass under Moldejazz kontinuerlig hele året ved å fylle ut DETTE søknadsskjemaet.
Kontakt
Ønsker du å komme i kontakt med oss i festivaluken så har vi kontor i Molde Rådhus, eller du kan sende oss en mail på bodutleie@moldejazz.no I festivaluken har vi også en egen vakttelefon og du når oss der på 454 67 399.
Utenom festivaluken må du sende oss en mail.
Salgssoner og betaling
Molde sentrum er organisert i 2 ulike soner som gjelder om du ønsker å leie plass med telt eller ikke. Grønn sone er plasser med ferdig oppsatt telt og Gul sone er områder hvor du må benytte eget telt.
Sone Grønn: Alle plasser i Storgata og Rådhusplassen
Sone Gul: Alle plasser i sidegater: Fjordgata, Kirkebakken, Tårngata, Torget og Havnegata
Prisene finner du i søknadsskjemaet.
Til prisene legges det til 25% mva for de som leier plass med telt. Dette gjelder også for leietakere som ikke bor i Norge. Dette er i henhold til MVA regelverket.
Strøm
Om dere er avhengig av tilkobling til strøm må dere angi dette på søknadsskjema samt betale en tilkoblingsavgift på kr. 1.000,- + mva. Strøm fra oss skal primært brukes til utstyr for dokumentasjon av omsetning. Vi minner om at det finnes godkjent utstyr for dette som går på batteri. Dere må selv ha med skjøteledning som er lang nok til kontaktpunkt.
Betaling
Leien for bodplassen vil bli fakturert før festivalen.
Leietakere som ikke har betalt leien innen forfall står i fare for å miste tildelt plass.
Vakthold
Det vil være vakthold i utleieområdene om kvelden og om natten. Allikevel vil alt av produkter og utstyr som etterlates i teltene være leietakers ansvar. Det er ikke mulig for vaktene å holde oversikt over alle områder til enhver tid.
Skatteregler
Moldejazz samarbeider med Skatteetaten ang. bodutleie for å sikre gode rammer og arbeidsvilkår. Alle leietakere må bekrefte at de følger regelverket for kontantomsetning i søknadsskjemaet. Bekreftelsen er både forebyggende og forpliktende. Alle som driver med salgsarbeide, og som dermed har en inntekt av sin virksomhet under Moldejazz må forholde seg til regelverket utgitt av Skattedirektoratet. Regelverket for dokumentasjon finner du HER og nederst på siden. Dette krever bl.a. at alle har nødvendig utstyr for å dokumentere omsetning.
Mobile salgsbevis
Mobile salgsbevis
Også i år har vi tilbud om å kjøpe mobile salgsbevis. Prisene er:
Mandag - Lørdag - 6 dager Kr. 4.000,-
Tirsdag - Lørdag - 5 dager Kr. 3.500,-
Onsdag - Lørdag - 4 dager Kr. 3.000,-
Torsdag - Lørdag - 3 dager Kr. 2.500,-
Fredag - Lørdag - 2 dager Kr. 2.000,-
Kun Lørdag - 1 dag Kr. 1.500,-
Andre enkeltdager kr. 1.000,-
Gatemusikere
Moldejazz ønsker velkommen alle som ønsker å bidra til folkefesten. Dette innebærer også gatemusikere og/eller andre som ønsker å opptre i Molde sentrum. Dette, og salg av CD, er i utgangspunktet gratis, men ønsker man å selge andre produkter i tillegg vil pris og regelverk være det samme som for mobile salgsbevis. Følgende regler gjelder for gatemusikere/artister:
Ulike steder i Storgata kan benyttes for gatemusikere. Spør oss om plassering dersom du er i tvil.
- Dersom flere artister ønsker å benytte samme sone må de dele spilletiden mellom seg
- Det kan kun spilles i 30 minutter pr. time
- Lydnivå kan ikke overstige akustisk nivå, selv med bruk av forsterker
- Bruk av playback er forbudt
- Salg av produkter, unntatt CD, er ikke tillatt uten tillatelse for gatesalg
Produkter
Moldejazz ønsker ikke å leie ut bodplass til leietakere som selger produkter som ikke er i henhold til offentlig regelverk og forskrifter. Ved kontraktsinngåelse oppgir vi derfor en del linker til produktinformasjon fra Statens Forurensningstilsyn (SFT) som leietaker plikter å lese gjennom, og forholde seg til.
Matservering
Moldejazz inngår sentralt alle avtaler om matservering i Storgata. Søknader om servering av varmmat kan sendes til restaurant@moldejazz.no.
Skal du servere mat, må du i tillegg ha godkjenning fra Mattilsynet i Romsdal.
Mattilsynet
Distriktskontoret for Romsdal
Postboks 383 N-Brumundal
E-post: postmottak@mattilsynet.no
Søknadsskjema/ Application form
Dokumentasjon_av_kontantomsetning_ajour_20150521.pdf |